Tolkien Film Trailer'i


Yüzüklerin Efendisi serisinin yazarı ve fantastik-kurgu türünün babası J. R. R. Tolkien'in hayatını anlatan bir filmin çalışmaları uzun zamandır devam ediyordu. Nihayet trailer'i geldi de filmin neye benzediğini görebildik. Ben büyük bir Tolkien fanı olarak zaten bu filmi ne olursa olsun izleyecektim ama trailer'a bakılırsa gayet güzel bir iş bizi bekliyor. Yazarın yarattığı büyük dünyayı adım gibi bildiğim için en küçük görüntüdeki ayrıntıyı bile yakalıyorum ister istemez.

Genel bir bilgi vermek gerekirse Tolkien dünya savaşına çok yakın arkadaşları ile gidiyor ve cepheden bir tek kendisi dönebiliyor. Bu durumda hikayelerindeki dostluk ve kötülüğe karşı büyük savaş temalarını anlamak daha kolay.

Trailer'da dikkatinizi çekebilecek iki noktaya hemen şimdiden parmak basayım. Tolkien'in çok sevdiği eşi ile tanışması anlatılacak büyük ihtimalle. Onların bu hikayesi Tolkien'in büyük masallarından biri olan Beren ve Luthien'in ormanda karşılaşmasına ilham olmuştur.

Birbirlerine dolanmış siyah ve beyaz ağaçlar görüyoruz bir karede örneğin. Tolkien'in mitosunda tanrıların dünyasını aydınlatan iki devasa ağaç vardır. Biri aydınlıkken diğer söner. Bu şekilde bir kıtaya ışık verirler. Belki de bu trailerda görülen ağaçlar onların esin kaynağıdır.

Şimdiden heyecanlanmadım desem yalan olur. Sonuçta bir biyografi olarak izlemek lazım bu filmi, meraklılarını tatmin edecektir ama konuya hiç ilgisi olmayanlar biraz hayal kırıklığı yaşayabilir.


Yorumlar

E-kitap olarak okumak isteyenler için son romanım "HASTALIK"